علائم و درمان کم خونی

 عسل طبیعی یکی از بهترین گزینه‌هایی است که شما می‌توانید برای درمان کم‌خونی از آن استفاده کنید. در واقع شما با استفاده از عسل طبیعی، مجموعه کاملی از مواد معدنی را به بدن خود سرازیر می‌کنید. همچنین عسل می‌تواند کمبودهای دیگر بدن را برطرف کرده و به همین صورت در درمان کم‌خونی نقش ایفا کند.

 

کم خونی یکی از مشکلات رایجی است که این روزها بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است. بانوان به ویژه در سیکل های قاعدگی با این مشکل مواجه می شوند و به همین علت در دختران جوان چه آن هایی که قاعدگی منظم دارند و چه آن هایی که سیکل نامنظمی دارند، درگیر این مشکل هستند. مردان نیز به صورت ژنیتیکی و یا به علت تغذیه نامناسب یا دلایل دیگر به این بیماری مبتلا می‌شوند. درمان کم خونی از مهمترین درمان‌هایی است که نباید به این سادگی‌ها از کنار آن گذشت. 

کم خونی در واقع حالتی است خون میزان کمتری گلبول قرمز درون خود دارد. البته ممکن است تعداد تغییر محسوسی نداشته باشد و تنها اندازه گلبول‌ها متعادل نباشد. در این شرایط خون‌رسانی و رد و بدل شدن اکسیژن‌هایی که به وسیله هموگلوبین تبادل می‌شدند کاهش پیدا کرده و مشکلاتی به وجود می‌آید. در واقع کم خونی می‌تواند مشکلات زیادی را برای بدن انسان ایجاد کند؛ برای مثال اشکال در تبادل بین دی اکسید کربن و اکسیژن فی‌مابین سلول‌ها و خون از بزرگترین ایراداتی است که کم خونی ایجاد می‌کند. 

از مهمترین عواملی که باعث بروز کم‌خونی می‌شود، کمبود برخی مواد معدنی به ویژه آهن در بدن انسان است. البته به جز آهن کمبود ویتامین ب12 و همچنین اسیدفولیک نیز از عواملی است که باعث کاهش سطح هموگلوبین در بدن انسان می‌شود. در بین کم خونی‌های مختلف اما کمبود آهن از شایع‌ترین عواملی است که منجر به کم خونی می‌شود. درمان کم‌خونی ناشی فقر آهن در طب نوین با استفاده از قرص آهن صورت می‌گیرد که خود عوارض بسیار زیادی برای بدن انسان دارد.

علائم و عوارض کم خونی

کم خونی در مراحل اولیه علائم و نشانه‌ای ندارد و به همین علت است که عموما بیماران مبتلا به این بیماری مدت‌ها پس از ابتلا متوجه می‌شوند که کم‌خونی دارند. اما شاید اولین نشانه کم‌خونی، خستگی باشد. خستگی‌های غیرطبیعی و مداوم می‌تواند از علائم کم خونی و کمبود آهن یا ویتامین‌های مختلف در بدن انسان باشد. ضعف جسمانی که به علت کم بودن اکسیژن بدن ایجاد می‌شود نیز از علائم بیماری کم خونی است. شکنندگی ناخن‌ها، سردرد و سرگیجه از دیگر علائم و عوارض کم خونی است. 

از دیگر علائم  کم‌خونی، هوس‌های غیر طبیعی برای خوردن برخی مواد خوراکی است. برای مثال خوردن برنج خام یا نشاسته خام از علائم کمبود و فقر آهن در بدن افراد است. یخ خوردن نیز از علائم کم خونی است که عموما جدی گرفته نمی‌شود. بهتر است با مشاهده چنین عوارضی خیلی سریع به پزشک مراجعه کنید تا روند درمان کم‌خونی شما هرچه سریع‌تر آغاز شود. 
در نوزادان و نونهالان نیز کم خونی علائم خاص خود را دارد. با توجه به نقش بسیار زیاد آهن در رشد، کاهش روند و سرعت رشد کودکان نشان‌دهنده بیماری کم خونی است. در کودکان علائم کم خونی باید خیلی سریع جدی گرفته شود چرا که حتی ممکن است به عقب افتادگی ذهنی منجر شود. درمان کم خونی با استفاده از مواد شیمیایی آنقدرها برای کودکان مناسب نیست و می‌تواند در آینده آن‌ها را دچار مشکلات اساسی کند.
اما کم خونی در دوران بارداری نیز شایع است. عوارض کم خونی بر روی جنین به صورت عدم رشد کافی و یا تولد زود هنگام است. بهتر است مادران باردار به علائم مختلف کم‌خونی اهمیت دهند تا تاثیری بر روی جنین نگذارد. روند درمان کم خونی در مادران باردار باید خیلی سریع شروع شود.

درمان کم خونی به روش طبیعی

درمان طبیعی کم خونی بسیار بهتر از روش‌های درمانی است که در آن از قرص‌های شیمیایی استفاده می‌شود. در واقع استفاده از دستورهایی که طبیعی هستند و در آن‌ها از مواد شیمیایی استفاده نشده است، می‌تواند بدون عوارض به درمان کم خونی بپردازد.
البته نکته قابل توجه در زمینه درمان کم خونی با مواد طبیعی این است که این نوع درمان نیاز به زمان و مداومت دارد. شما برای اینکه اثرات درمان کم خونی را به خوبی حس کنید باید حتما در مدت زمان زیادی به درمان گیاهی و طبیعی بپردازید. علاوه بر این باید طبق نظر طبیب طب سنتی و همچنین منظم این مداوا صورت پذیرد. اگر قصد دارید با مواد گیاهی و طبیعی درمان شوید، بهتر است منظم از موادی که قرار است مصرف کنید استفاده کنید و خیلی زود نا امید نشوید.
از مواد طبیعی که می توان به آن اشاره کرد که در درمان کم خونی نیز تاثیرات فراوانی دارند، عسل طبیعی و دیگر فراورده های زنبور عسل است. البته عسل طبیعی خود به تنهایی می تواند درمان کم خونی را به سرانجام برساند اما بهتر است از مواد دیگری نیز در کنار عسل طبیعی استفاده شود.
عسل طبیعی و درمان کم خونی
عسل درمانی یکی از بهترین راهکارهای درمانی در دوران کنونی است. بسیاری از پزشکان و محققان به اهمیت عسل در درمان بیماری های مختلف پی برده اند و به همین علت در ساخت بسیاری از دارو ها از این ماده حیات بخش استفاده می شود. به نظر می رسد درمان بسیاری از بیماری های مختلف در سال های آینده توسط عسل قابل انجام باشد.

عسل طبیعی یکی از بهترین گزینه هایی است که شما می توانید برای درمان کم خونی از آن استفاده کنید. در واقع شما با استفاده از عسل طبیعی، مجموعه کاملی از مواد معدنی را به بدن خود سرازیر می کنید. همچنین عسل می تواند کمبودهای دیگر بدن را برطرف کرده و به همین صورت در درمان کم خونی نقش ایفا کند. درمان کم خونی با استفاده از عسل طبیعی از دیرباز مورد توجه طب سنتی بوده است و یکی از قطعی ترین راه های درمانی محسوب می شود.